W artykule 10 sposobów na reklamę w salonie fryzjerskim, gabinecie kosmetycznym, czy po prostu w Twojej firmie. Tanie sposoby, a nawet darmowe pomysły na reklamę. Co wykorzystują nasi konkurenci w branży i jak rozwinąć swój marketing w firmie.
Jak się reklamować
Nawet jeśli już się reklamujemy, to warto rozszerzyć swoje działania. Jak zacząć swój marketing w firmie? Od czego zacząć? Najważniejsze to określić grupę docelową, do której chcemy skierować swoje działania. Może to być grupa zawężona np. mężczyźni w gabinecie kosmetycznym lub grupa szersza np. klienci salonu fryzjerskiego. Zależnie od tego, co chcemy osiągnąć dzięki reklamie, musimy odpowiednio się ukierunkować. Celem może być np. zdobycie większej liczby klientów płci męskiej.
10 sposobów na tanią reklamę
Reklama bywa drogą inwestycją. Co prawda dobry marketing zwraca się w nadmiarze, ale składa się na to wiele czynników. W swoim salonie czy gabinecie można również skorzystać z dobrodziejstw reklamy, nie wydając zbyt wiele.
1. Znajomi polecają.
Rozmowa ze znajomymi o naszym salonie fryzjerskim może być początkiem zdobycia klientów. Jeśli jesteśmy dobrzy w tym co robimy, to klienci znajdą się wśród naszego otoczenia. Warto jednak rozmawiać przy okazji spotkań towarzyskich, a wieści o naszym salonie mogą roznieść się dość szybko.
2. Domowe pokazy usług.
Bardzo popularna metoda wśród sprzedaży różnych domowych gadżetów, jak również może być dobrą okazją to pokazania swoich umiejętności. Można zacząć od pokazów przed znajomymi. Kobiety szczególnie lubią dbać o siebie i na pewno chętnie przyjdą na zorganizowane spotkanie.
3. Targi fryzjerskie i kosmetyczne.
Rozreklamowanie się na takich targach jest dość dużą inwestycją. Wystarczy jednak, że pojedziemy w roli obserwatora. Możemy zdobyć nie tylko nowe umiejętności, ale również podejrzeć konkurencję.
4. Reklama w Internecie.
Internet to skarbnica informacji, która błyskawicznie roznosi informacje, a jej zasięg jest ogromny. Można mniejszym kosztem założyć bloga lub skorzystać z portali społecznościowych.
5. Przydomowy baner.
Dzięki temu, że postawimy baner z reklamą u siebie na podwórku, zaoszczędzimy na comiesięcznym opłacaniu miejsca, gdyż mamy go na swojej działce.
6. Wizytówki.
Chyba najpowszechniejsza informacja o naszym biznesie to wizytówki. Dzięki temu przyszli klienci mogą mieć do nas kontakt, czy informację o godzinach otwarcia naszego salonu.
7. Roznoszenie ulotek.
Ulotki w naszym gabinecie i po za nim. Mogą one informować o promocjach lub po prostu o nowo otwartym salonie. Pamiętajmy, że o otwarciu nowego gabinetu musimy poinformować odbiorców.
8. Gadżety firmowe.
Długopisy z informacją o naszym gabinecie są dość małą inwestycją, a każdy korzysta z nich na co dzień. Koszulki i kubki to droższy zakup.
9. Promocje, rabaty i wyprzedaże.
Warto przyciągać klientów promocjami, rabatami połączonymi z kartami stałego klienta. Zdobywając nowych klientów, powinniśmy starać się, aby chętnie do nas wracał.
10. Karty podarunkowe.
Każdy zna ten ból, kiedy nie wie co kupić na prezent. Karty podarunkowe to przedpłacona usługa na wybraną kwotę, którą można podarować na wykorzystanie w naszym salonie. Stworzenie możliwości zakupu karty podarunkowej może być ciekawą opcją wykupienia usługi i zdobycia klienta, a nawet możliwość poszerzenia grona stałych klientów.
Płatna reklama
Mając większy budżet na reklamę, możemy więcej zyskać. Marketing internetowy, czy reklama w radiu, telewizji, a nawet reklamy na stronach internetowych, programy do gabinetów kosmetycznych, reklamy na samochodach, to dużo większa inwestycja.