Skip to main content
Program OneIN do salonu

Jakie dane zbierać by rozwijać swój salon

Chcąc rozwijać swój salon, musimy zdać sobie sprawę, że to co widzą nasi klienci, to nie wszystko w prowadzeniu naszej firmy. Tak naprawdę musimy zadbać o wiele więcej niż wydaje się to innym. Oprócz tego, że będziemy oferować profesjonalne usługi w naszym salonie, to musimy wiedzieć również jak rozwijać swój salon. Biznes coraz bardziej się rozwija i zostanie w tyle może kosztować.

 Jak kiedyś wyglądał biznes

Wiemy, że kiedyś w ogóle nie istniał Internet, a co za tym idzie biznes online. Teraz sięgając nawet kawałek w przeszłość, pamiętamy jak szybko rozwinął się interes w sieci. Dzięki temu dostęp do usług wzrósł radykalnie. Kiedyś nie było tak dużego problemu z konkurencją, gdyż istniał jeden sklep na całą okolicę. Nikt nie zastanawiał się jak zdobyć klienta. Dziś jest już inaczej. Mnóstwo usług, dostępnych wszędzie zawładnęło rynkiem konsumenckim. Wszystko to za sprawą Internetu i technologii. Jeżeli nie odnajdziemy się w tym postępie, nie mamy aż takich możliwości na rozwój naszego salonu czy gabinetu.

Jakie dane o kliencie zbierać

Przypuśćmy, że mamy salon fryzjerski lub gabinet kosmetyczny. Jak stworzyć miejscem, aby klienci wracali do nas z uśmiechem na twarzy? Jak zdobyć klientów i ich zatrzymać?

Jeżeli wydaje się nam, że wystarczy nam zdobyć klienta i już możemy spokojnie prowadzić salon, to jesteśmy w błędzie. Aby stworzyć tętniący życiem salon czy gabinet, nie możemy tylko być. Musimy działać i wykorzystywać dobrze, to co nam dają.

Każda informacja o kliencie może być przydatna np. czy zatrudnić fryzjera damskiego, czy męskiego dowiemy się po przeliczeniu czy chodzą do nas mężczyźni, kobiety, a może najczęściej dzieci. Takie działania już w pewnym stopniu pozwolić nam na sprecyzowanie i rozwijanie usług według zapotrzebowania.

Nie tylko płeć jest najważniejsza. Ważnym elementem może być wiek, miasto, czy kontaktowy numer telefonu. Pytanie czy zbieramy takie dane i czy potrafimy je wykorzystać do personalizacji usług w salonie. Po roku, czy dwóch możemy zauważyć, że dodatkowo utworzyliśmy ogromną bazę swoich klientów.

Bardzo przydatną informacją o kliencie jest numer telefonu lub e-mail. Nie powinniśmy nadużywać takich danych do nagminnego wysyłania reklam swojego salonu, ale dobrze sprawdzi się przypomnienie o zbliżającej się wizycie lub o promocji w naszym salonie. Można ręcznie wysyłać takie wiadomości, ale pochłonęłoby to zbyt wiele czasu, dlatego warto skorzystać z programów do salonu fryzjerskiego lub gabinetu kosmetycznego z funkcją powiadomień SMS.

Przydatną funkcją w takich programach okazuje się również zbieranie informacji o wykonanych usługach, czy na przykład statystyki liczby wizyt i utargu. Dzięki temu można zwiększyć naszą ofertę usług w salonie na te, które są popularne.

Jak zbierać informacje o klientach

Oczywiście tradycyjny sposób od wielu lat, to zapisywanie wizyt w zeszytach, kalendarzach itp. Ma to wiele minusów, bo jak szybko podliczyć utarg, sprawdzić historię wizyt klienta, czy wysłać mu powiadomienie SMS o wizycie. Większość salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych, SPA i urody przeszło już na kalendarze online / terminarze dla kosmetyczek, czyli programy do obsługi klienta w salonach. Koszty takich programów są minimalne, bo jakieś 30zł na miesiąc. Jeżeli pozwalają nam chociażby zdobyć jednego klienta więcej lub usprawnić pracę, to cały koszt się zwraca, a nawet zaczynają się zyski.