Skip to main content
Komunikacja smartfon

Nowoczesna komunikacja

W dobie Internetu i smartfonów nowoczesna komunikacja to podstawa zaistnienia. Jak posługiwać się taką komunikacją, na czym polega i jak zdobyć kontakty? Na te i inne pytania odpowiemy w artykule.

Historia komunikacji

Zaczęło się od gestów, mowy, poprzez pierwsze znaki i pismo. Rozwój techniki pozwolił nam, nie tylko na stworzenie języka komunikacji, ale również nowej komunikacji w sieci.

Do czego dążymy w komunikacji? Głównie do porozumienia, ale gdy idzie to w kierunku masowej komunikacji na dużą skalę, to może stracić na tym jakość przekazu. Jak się przed tym uchronić? Chyba nie ma dobrej rady. Przede wszystkim coraz lepiej musimy umieć filtrować dostarczane nam informacje. Głównie jest to widoczne w reklamie.

Podstawowe techniki komunikacji

Przede wszystkim komunikacja nie opiera się już tylko na spotkaniach, ale przede wszystkim na formie online. Porozumiewamy się poprzez poczty elektroniczne, kontakt telefoniczny, jak i poprzez aplikacje.

Nie polega to jednak na skupieniu się wyłącznie na „byciu w sieci”, gdyż najmocniejsze więzi kontaktów tworzą się poprzez spotkania.

Wszystkie kontakty mogą okazać się przydatne, nie zamykajmy się na możliwości, a twórzmy nowe.

Nowoczesne technologie tworzą przeróżne techniki komunikacji, od formularzy online, poprzez komunikatory, portale społecznościowe, narzędzia online. Nie zapomnijmy jednak, że rozmowa jest najstarszą metodą komunikacji i nie można jej całkowicie zastąpić nowoczesnymi metodami.

Przykłady nowej i starej komunikacji

Nie będziemy wspominać zbyt wiele o rozmowie na spotkaniach i wysyłanych wiadomościach SMS, bo jest to już nagminne zachowanie w dzisiejszych czasach. Często zamiast się spotkać piszemy lub dzwonimy, bo tak wygodniej.

Kolejny przykład zastępowanej komunikacji to gazety i czasopisma papierowe kontra Internet. Darmowy i szybki dostęp do stron internetowych powoduje, że coraz mniej kupujemy gazety.

W pracy wprowadzamy komputery. Przykładem może być użycie zamiast papierowych kalendarzy i zeszytów do zapisywania klientów na wizyty np. do fryzjera czy kosmetyczki, programów online do obsługi klienta w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Tak samo w szkołach korzystamy już z dzienników elektronicznych. Ułatwia to nie tylko dostęp do informacji, ale pozwala na efektywniejszą komunikację i pracę.

Jak zatem odnaleźć się w nowoczesnej komunikacji? Przede wszystkim poznawać ją i umieć oddzielić to co przydatne, od tego co niekoniecznie ważne.